Czujnik grubości lakieru

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mrykot
    Drive
    • 2005
    • 85

    Czujnik grubości lakieru

    Zamieszczone przez bubuDE
    Jezeli radio masz fabrycznie montowane do Twojej gabloty to po ponownym podlaczeniu zasilania odkoduje sie samodzielnie. Pozostanie Ci dostrojenie go.
    To raczej nie prawda. W OII tak, ale chyba radia z OI nie mają takiej opcji, a na pewno nie wszystkie.
  • Subaru
    Rider
    • 2005
    • 640

    #2
    Czujnik grubości lakieru

    Witam. Kupiłem ten czujnik

    jednak według mnie jest coś nie tak. Mam samochód od nowości i wiem, że nie był bity. Mierzyłem tylny błotnik i pokazuje mi 340 mikrometrów. Cała reszta 265-280. Wszystkie elementy w środku (np drzwi od wewnątrz) maja grubość 145-150 czyli prawidłową. Czemu tak jest? Czy trafiłem na jakąś lipę, czy lakier sie zmienił przez 7 lat bo tyle mam auto?
    Koniki są po to by je karmić

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Subaru, musiałbyś się dowiedzieć jaka jest tolerancja, od....do, grubości lakieru. ja nie wiem dokładnie ale widziałem program w telewizorni, że tam też mierzyli grubość lakieru i w rożnych miejscach był on inny. podawali tolerancje ale...nie pamiętam :?

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Subaru, może już oryginalnie mialeś ze 2 warstwy na niektórych elementach (co jest mało prawdopodobne żeby taką lipę zrobili), może ten czujnik jest źle wyskalowany albo uszkodzony? próbowałeś mocniej przyciskać do blachy ?
        Ostatnio pożyczonym (podobnym do tego) mierzyłem u siebie to wychodziło między 100 a 115.

        [ Dodano: Sro 18 Mar, 09 22:32 ]
        Zamieszczone przez ufo
        Subaru, musiałbyś się dowiedzieć jaka jest tolerancja, od....do,
        ufo, jak auto wyjeżdża z salonu to przeważnie ma między ok 95 a 120

        Komentarz

        • Subaru
          Rider
          • 2005
          • 640

          #5
          Jak mierzyłem w różnych zakamarkach np drzwi od wewnętrznej strony to było ok 130 więc w normie. Grubość lakieru powinna być 100-200. A na tylnym błotniku miałem 350. Czy to mozliwe ze jest jakiś osad, czy cos? Nawet przetarłem drzwi szmatka z kurzu i nic to nie dalo.
          W wakacje miałem stłuczke ze skuterem. Nic sie nie uszkodzilo, kosmetyka tylko. Jednak maska byla malowana. A czujnik mi pokazuje grubosc lakieru 190-200. Juz nie wiem jak to tlumaczyc. Moze swiezy lakier to inny wynik, a na tamtym juz jest jakis osad?
          Koniki są po to by je karmić

          Komentarz

          • ufo
            L&K
            • 2008
            • 1475
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez cysterniarz
            to przeważnie ma między ok 95 a 120
            każda marka :?:

            Komentarz

            • cysterniarz
              RS
              • 2008
              • 1887
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez ufo
              każda marka
              nie wiem czy każda, niedawno w salonie skody wisiała taka tabliczka na autach używanych jakie to mają grubości powłok, i obok była broszurka skody jakie to powłoki mają auta jak wyjeżdżają z fabryki i właśnie było 95-120 czy 130

              Subaru, coś mi się wydaje że szwankuje ten czujnik, ciekawe czy jakbyś podjechał do aso i zobaczył na nowym aucie to czy też takie zonki pokaże.
              Zamieszczone przez Subaru
              maska byla malowana. A czujnik mi pokazuje grubosc lakieru 190-200
              tutaj to bym się zgodził bo przekroczenie 150/160 to już 2 warstwy ale ten błotnik 350 to jakiś kosmos :shock:

              Komentarz

              • Spendra
                Ambiente
                • 2009
                • 119

                #8
                Po pierwsze masz amatorski miernik, nie masz płytek do kalibracji a taki miernik powinien byc kalibrowany co kilka pomiarów.

                Po drugie w fabryce najpierw malowane jest nadwozie, pozniej odzielnie maska, klapa wszystko jest składane w całość i w przypadku gdy odcien klapy nie zgadza się z nadwoziem to jest ona malowana jeszcze raz, do uzyskania odpowiedniego rezultatu..

                To prawda ogolnym starnardem jest wartosc 100-200, ale wartosci nawet przekraczające 300 w twoim przypadku nie powinny byc znakiem, ze kupiles bubla tylko sygnalem ze, lakier byl dopracowywany w fabryce (sam potwierdzasz, ze nie byl nigdy bity).
                Moja O1 tez ma na masce i klapie grubosc lakieru przekraczające ogolnie przyjętą norme, ale wiem ze auto poza fabryką malowane nie bylo.

                Sam bylem swiadkiem nowej O ktora po wyjezdzie z fabryki miała grubosc lakieru na masce i klapie 300-350, ale to juz temat na inny post.

                Pozdrawiam
                ------------------------------------------------------
                1.9 TDI 110 KM SLX /2000r Srebrny Hatchback
                President Johnny II na pokładzie

                Komentarz

                • AndiT
                  Rider
                  • 2008
                  • 332

                  #9
                  Dokladnie jak kolega napisal
                  Ja przyjmuje jako wartosc graniczna 500um. Jak miernik pokazuje powyzej to dopiero wtedy martwie sie, bo oznacza to szpachle.
                  Dodatkowo pamietaj o kalibracji.
                  M47N2

                  Komentarz

                  • gebek
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1214

                    #10
                    Subaru, skoro jestes z Warszawy,to przyjedz we wtorek na spota...to obejrzymy
                    twoje autko i pomierzymy czujnikiem ''ciut''lepszym .
                    Tylko potwierdz przyjazd na 100%,zebym nie bral czujnika bez potrzeby.
                    Tak przy okazji samochod lakierowany w fabryce,bez zadnych poprawek na lini ''szpitalnej''ma grubosc 100-130 mikronow.
                    Dotyczy to aut lakierowanych automatycznie .Grubosc powloki sie nie zmienia na plus
                    z uplywem lat,co najwyzej na minus...polerowanie ,mycie,utlenianie itp.
                    pozdrawiam
                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                    Nie synku...to diesel PD.

                    Honda...the power of dreams.
                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                    Komentarz

                    • Spendra
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 119

                      #11
                      Re: Czujnik grubości lakieru

                      Zamieszczone przez Subaru
                      Witam. Kupiłem ten czujnik

                      jednak według mnie jest coś nie tak. Mam samochód od nowości i wiem, że nie był bity. Mierzyłem tylny błotnik i pokazuje mi 340 mikrometrów. Cała reszta 265-280. Wszystkie elementy w środku (np drzwi od wewnątrz) maja grubość 145-150 czyli prawidłową. Czemu tak jest? Czy trafiłem na jakąś lipę, czy lakier sie zmienił przez 7 lat bo tyle mam auto?
                      Nie wspomniałem o jeszcze jednej waznej kwestii, mierzyłeś grubosc lakieru na płackich powierzchniach ? Bo pomiary na krzywiznach sa całkowicie niemiarodajne i nawet najlepsze czujniki, mogą, pokazywac popropstu głupoty, pomiaru zawsze trzeba dokonywac na płaskiej powierzchni.

                      Pozdrawiam.
                      ------------------------------------------------------
                      1.9 TDI 110 KM SLX /2000r Srebrny Hatchback
                      President Johnny II na pokładzie

                      Komentarz

                      • bartek_lublin
                        Drive
                        • 2008
                        • 43

                        #12
                        no to ciekawy przypadek i wedługo tego co piszesz wychodzi na to, ze cały był malowany w salonie? w środku na progach powinno pokazywać ciut mniej 70-80 mikronów. Ogólnie sprawdzałem czujnikiem ze 100 aut i mozna przyjąć, ze do 200 mikronów jest ok. Wyjątek, jeśli pokazuje np. na całym 90-120mikronow a gdzies 180-190 to bylo raz malowane (bez szpachli). Kilka dni temu na peugeocie 307 wychodziło 170-180 na całym i lakier był oryginalny.

                        Komentarz

                        • Subaru
                          Rider
                          • 2005
                          • 640

                          #13
                          gebek, Dzięki za zaproszenie, jednak nie będę miał możliwości.

                          bartek_lublin, Na progach było 120-140

                          Spendra, Zauważyłem to i starałem się sprawdzać na płaskich np dach

                          Zamieszczone przez Spendra
                          Po drugie w fabryce najpierw malowane jest nadwozie, pozniej odzielnie maska, klapa wszystko jest składane w całość i w przypadku gdy odcien klapy nie zgadza się z nadwoziem to jest ona malowana jeszcze raz, do uzyskania odpowiedniego rezultatu..
                          Mi na dachu pokazywało 350, a słupki boczne 120 - 140

                          Dziś mierzyłem Poloneza i wartości na całym aucie nie przekroczyły 120

                          Mierzyłem też O2 i wartości 200 i ciut powyżej, choć na niektórych elementach zewnętrznych było 120.

                          Podsumowując, taki czujnik nie jest miarodajnym urządzeniem i trudno na jego podstawie ocenić czy autko było malowane czy nie. Przynajmniej dla mnie.


                          Wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem. Pozdrawiam
                          Koniki są po to by je karmić

                          Komentarz

                          • AndiT
                            Rider
                            • 2008
                            • 332

                            #14
                            Osoba ktora pracuje w antykorozji na podstawie czujnika lakieru powie Ci wszystko. Ewentualnie jakby ktos mial spektrometr to mialbys komplet ale wtedy to nigdy bys samochodu nie kupil)
                            M47N2

                            Komentarz

                            • bartek_lublin
                              Drive
                              • 2008
                              • 43

                              #15
                              no to jakas lipa 300zł poszlo w błoto

                              Komentarz

                              • bradley
                                L&K
                                • 2008
                                • 1465

                                #16
                                Nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie (bo nie wiem na jakiej zasadzie dziala ten miernik) ale w opisie aukcji jest napisane, ze:
                                Zakres pomiarowy 0-1,5mm. Urządzenie zostało fabrycznie skalibrowane dla blachy stalowej, stalowej ocynkowanej oraz aluminium.
                                A zderzaki przeciez sa plastikowe
                                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                Komentarz

                                • AndiT
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 332

                                  #17
                                  Wcale nic nie poszlo w bloto, jest to bardzo dobry miernik do takich celow. Ja musze miec inny miernik bo daje gwarancje na powloke lakiernicza, ale do sprawdzenia auta ten jest idealny wrecz. Z punktu widzenia kupujacego o wiekszym wypadku mowi szpachla, wiec jak pisalem wczesniej znajdziesz poniar powyzej 500um to auto odpuszczasz sobie. Ja generalnie uwazam ze twoj zakup jest w 100% udany bo za taka cene to ja do swojego profesjonalnego to nawet kabelka nie kupie, a Ty masz caly miernik i to dzialajacy). Wazne jest jeszcze w tym wszystkim abys umial interpretowac wyniki i wiedzial co masz mierzyc


                                  Kalibracja miernika:
                                  Jesli chodzi o zapis o kalibracji miernika to jakos nie zgadzam sie z nim. Jesli wykalibruje sie miernik na zero dla blachy stalowej i aluminiowej (wtedy masz sonde uniwersalna) to ciezko bedzie aby dobrze wskazywal dla blachy ocynkowanej (sam ocynk to tez powloka antykorozyjna i bedzie tez wskazywana). Reasumujac aby nie robic za duzego zamieszania uznajmy ze ten miernik jest amatorki aczkolwiek idealny jak do pomiarow grubosci lakieru na samochodach.
                                  A o plastikach to prosze zapomnijmy, bo usmiech mi sie pojawia na ustach
                                  M47N2

                                  Komentarz

                                  • Dzida
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 2253

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Subaru
                                    Witam. Kupiłem ten czujnik
                                    ja też niedawno kupiłem miernik ale był 2 razy droższy, choć wykonanie podobne.
                                    Moja OI ma na całej budzie nie więcej niż 170mq. Samochód nie bity na 100%. Rozstrzał jest między 110/120 a 160/170 mq.

                                    Aha, pamiętajcie że (przynajmniej wg mojego miernika), niewielka warstwa brudu na karoserii to ok. 15-20 mq (in plus oczywiście).

                                    Komentarz

                                    • bartek_lublin
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 43

                                      #19
                                      jak nie w błoto to czemu mu na tylnim błotniku pokazuje 350 jak mowi ze nie bity?

                                      Wskazania Dzidy są dobre i tak powinien pokazywac mniej wiecej miernik ale to pewnie te tańsze jakos dziwnie mierzą.

                                      Komentarz

                                      • Subaru
                                        Rider
                                        • 2005
                                        • 640

                                        #20
                                        Do czego zmierzam. Jeśli będę mierzył auto, którego pochodzenia nie znam, wtedy pomyślałbym że coś z nim nie tak. Przez to miernik nie jest dla mnie miarodajny.

                                        Odbiegając od tematu. Ktoś przygarnie zwierzaka?
                                        Koniki są po to by je karmić

                                        Komentarz

                                        • Sev
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1295

                                          #21
                                          Subaru, może było tak że Twoje autko miało niewielkie uszkodzenia (zarysowania, wgniecenia) w czasie transportu i przed wstawieniem na salon dealer je usunął - często to się zdarza. 350mikronow wskazuje na lakierowanie warsztatowe - naprawcze. Przy lakierze metalic to w normie. Za normę fabryczną tez można przyjąć dla metalica do 200um a dla jednowarstwowego do 140um. Przeważnie powinno być jak wspomnieliście dla jednowarstwowego około 100um a metalic 120-170um. Perłowy może mieć ciut więcej.

                                          Ocynk galwaniczny to około 15-20um więc niewiele.
                                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                          Komentarz

                                          • lukasz3112
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 3607

                                            #22
                                            jeśli auta ma ok 300mikr. to na 100% było 2 razy lakierowane. Dla nowych aut przyjmuje się wartości do max 180. Może był uszkodzony w transporcie i pomalowali drugi raz
                                            Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                                            Komentarz

                                            • Agamek12
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 9943
                                              • Ford

                                              #23
                                              Ja przed zakupem sprawdzałem auto w ASO i na błotniku tylnym i dachu mam grubość lakieru do 0,200mm (osoba sprawdzająca stwierdziła, że te elementy były powtórnie malowane, ale NIE SZPACHLOWANE). Pozostałe elementy mają grubość do 0,140mm...
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz

                                              • kmicio
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 233

                                                #24
                                                Witam,

                                                Ja mam jakiś tam miernik elektroniczny od kolegi. Mówi że dał ze 150zł za niego. Ale mniejsza o to. Auto mam nie bite lakier jest wszędzie na każdy elemencie oprócz maski przedniej 200um. Auto było robione we Vrchlabi czy jakos tak a kolor srebrny metalik.

                                                Dla porównania, obok stała kumpla japonska corolla verso. lakier akryl 80-140um.

                                                Kolejne audi 80 - lakier 90um. Zwykly akryl.

                                                Miernik jest spoko uwazam, bo na mini morisie sklejonym z 3 innych mini morisow, pokazuje niekiedy 2mm, albo i nieskonczonosc .

                                                Pozdrowki.
                                                *1B1B*1.8T*4x4
                                                *1B1B*1.9T*DSG

                                                Komentarz

                                                Pracuję...