Zamieszczone przez bubuDE
Czujnik grubości lakieru
Zwiń
X
-
Czujnik grubości lakieru
Witam. Kupiłem ten czujnik
jednak według mnie jest coś nie tak. Mam samochód od nowości i wiem, że nie był bity. Mierzyłem tylny błotnik i pokazuje mi 340 mikrometrów. Cała reszta 265-280. Wszystkie elementy w środku (np drzwi od wewnątrz) maja grubość 145-150 czyli prawidłową. Czemu tak jest? Czy trafiłem na jakąś lipę, czy lakier sie zmienił przez 7 lat bo tyle mam auto?
-
-
Subaru, może już oryginalnie mialeś ze 2 warstwy na niektórych elementach (co jest mało prawdopodobne żeby taką lipę zrobili), może ten czujnik jest źle wyskalowany albo uszkodzony? próbowałeś mocniej przyciskać do blachy ?
Ostatnio pożyczonym (podobnym do tego) mierzyłem u siebie to wychodziło między 100 a 115.
[ Dodano: Sro 18 Mar, 09 22:32 ]
Zamieszczone przez ufoSubaru, musiałbyś się dowiedzieć jaka jest tolerancja, od....do,
Komentarz
-
-
Jak mierzyłem w różnych zakamarkach np drzwi od wewnętrznej strony to było ok 130 więc w normie. Grubość lakieru powinna być 100-200. A na tylnym błotniku miałem 350. Czy to mozliwe ze jest jakiś osad, czy cos? Nawet przetarłem drzwi szmatka z kurzu i nic to nie dalo.
W wakacje miałem stłuczke ze skuterem. Nic sie nie uszkodzilo, kosmetyka tylko. Jednak maska byla malowana. A czujnik mi pokazuje grubosc lakieru 190-200. Juz nie wiem jak to tlumaczyc. Moze swiezy lakier to inny wynik, a na tamtym juz jest jakis osad?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ufokażda marka
Subaru, coś mi się wydaje że szwankuje ten czujnik, ciekawe czy jakbyś podjechał do aso i zobaczył na nowym aucie to czy też takie zonki pokaże.
Zamieszczone przez Subarumaska byla malowana. A czujnik mi pokazuje grubosc lakieru 190-200
Komentarz
-
-
Po pierwsze masz amatorski miernik, nie masz płytek do kalibracji a taki miernik powinien byc kalibrowany co kilka pomiarów.
Po drugie w fabryce najpierw malowane jest nadwozie, pozniej odzielnie maska, klapa wszystko jest składane w całość i w przypadku gdy odcien klapy nie zgadza się z nadwoziem to jest ona malowana jeszcze raz, do uzyskania odpowiedniego rezultatu..
To prawda ogolnym starnardem jest wartosc 100-200, ale wartosci nawet przekraczające 300 w twoim przypadku nie powinny byc znakiem, ze kupiles bubla tylko sygnalem ze, lakier byl dopracowywany w fabryce (sam potwierdzasz, ze nie byl nigdy bity).
Moja O1 tez ma na masce i klapie grubosc lakieru przekraczające ogolnie przyjętą norme, ale wiem ze auto poza fabryką malowane nie bylo.
Sam bylem swiadkiem nowej O ktora po wyjezdzie z fabryki miała grubosc lakieru na masce i klapie 300-350, ale to juz temat na inny post.
Pozdrawiam------------------------------------------------------
1.9 TDI 110 KM SLX /2000r Srebrny Hatchback
President Johnny II na pokładzie
Komentarz
-
-
Subaru, skoro jestes z Warszawy,to przyjedz we wtorek na spota...to obejrzymy
twoje autko i pomierzymy czujnikiem ''ciut''lepszym.
Tylko potwierdz przyjazd na 100%,zebym nie bral czujnika bez potrzeby.
Tak przy okazji samochod lakierowany w fabryce,bez zadnych poprawek na lini ''szpitalnej''ma grubosc 100-130 mikronow.
Dotyczy to aut lakierowanych automatycznie .Grubosc powloki sie nie zmienia na plus
z uplywem lat,co najwyzej na minus...polerowanie ,mycie,utlenianie itp.
pozdrawiamTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Re: Czujnik grubości lakieru
Zamieszczone przez SubaruWitam. Kupiłem ten czujnik
jednak według mnie jest coś nie tak. Mam samochód od nowości i wiem, że nie był bity. Mierzyłem tylny błotnik i pokazuje mi 340 mikrometrów. Cała reszta 265-280. Wszystkie elementy w środku (np drzwi od wewnątrz) maja grubość 145-150 czyli prawidłową. Czemu tak jest? Czy trafiłem na jakąś lipę, czy lakier sie zmienił przez 7 lat bo tyle mam auto?
Pozdrawiam.------------------------------------------------------
1.9 TDI 110 KM SLX /2000r Srebrny Hatchback
President Johnny II na pokładzie
Komentarz
-
-
no to ciekawy przypadek i wedługo tego co piszesz wychodzi na to, ze cały był malowany w salonie? w środku na progach powinno pokazywać ciut mniej 70-80 mikronów. Ogólnie sprawdzałem czujnikiem ze 100 aut i mozna przyjąć, ze do 200 mikronów jest ok. Wyjątek, jeśli pokazuje np. na całym 90-120mikronow a gdzies 180-190 to bylo raz malowane (bez szpachli). Kilka dni temu na peugeocie 307 wychodziło 170-180 na całym i lakier był oryginalny.
Komentarz
-
-
gebek, Dzięki za zaproszenie, jednak nie będę miał możliwości.
bartek_lublin, Na progach było 120-140
Spendra, Zauważyłem to i starałem się sprawdzać na płaskich np dach
Zamieszczone przez SpendraPo drugie w fabryce najpierw malowane jest nadwozie, pozniej odzielnie maska, klapa wszystko jest składane w całość i w przypadku gdy odcien klapy nie zgadza się z nadwoziem to jest ona malowana jeszcze raz, do uzyskania odpowiedniego rezultatu..
Dziś mierzyłem Poloneza i wartości na całym aucie nie przekroczyły 120
Mierzyłem też O2 i wartości 200 i ciut powyżej, choć na niektórych elementach zewnętrznych było 120.
Podsumowując, taki czujnik nie jest miarodajnym urządzeniem i trudno na jego podstawie ocenić czy autko było malowane czy nie. Przynajmniej dla mnie.
Wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem. Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie (bo nie wiem na jakiej zasadzie dziala ten miernik) ale w opisie aukcji jest napisane, ze:
Zakres pomiarowy 0-1,5mm. Urządzenie zostało fabrycznie skalibrowane dla blachy stalowej, stalowej ocynkowanej oraz aluminium.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Wcale nic nie poszlo w bloto, jest to bardzo dobry miernik do takich celow. Ja musze miec inny miernik bo daje gwarancje na powloke lakiernicza, ale do sprawdzenia auta ten jest idealny wrecz. Z punktu widzenia kupujacego o wiekszym wypadku mowi szpachla, wiec jak pisalem wczesniej znajdziesz poniar powyzej 500um to auto odpuszczasz sobie. Ja generalnie uwazam ze twoj zakup jest w 100% udany bo za taka cene to ja do swojego profesjonalnego to nawet kabelka nie kupie, a Ty masz caly miernik i to dzialajacy). Wazne jest jeszcze w tym wszystkim abys umial interpretowac wyniki i wiedzial co masz mierzyc
Kalibracja miernika:
Jesli chodzi o zapis o kalibracji miernika to jakos nie zgadzam sie z nim. Jesli wykalibruje sie miernik na zero dla blachy stalowej i aluminiowej (wtedy masz sonde uniwersalna) to ciezko bedzie aby dobrze wskazywal dla blachy ocynkowanej (sam ocynk to tez powloka antykorozyjna i bedzie tez wskazywana). Reasumujac aby nie robic za duzego zamieszania uznajmy ze ten miernik jest amatorki aczkolwiek idealny jak do pomiarow grubosci lakieru na samochodach.
A o plastikach to prosze zapomnijmy, bo usmiech mi sie pojawia na ustachM47N2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SubaruWitam. Kupiłem ten czujnik
Moja OI ma na całej budzie nie więcej niż 170mq. Samochód nie bity na 100%. Rozstrzał jest między 110/120 a 160/170 mq.
Aha, pamiętajcie że (przynajmniej wg mojego miernika), niewielka warstwa brudu na karoserii to ok. 15-20 mq (in plus oczywiście).
Komentarz
-
-
Subaru, może było tak że Twoje autko miało niewielkie uszkodzenia (zarysowania, wgniecenia) w czasie transportu i przed wstawieniem na salon dealer je usunął - często to się zdarza. 350mikronow wskazuje na lakierowanie warsztatowe - naprawcze. Przy lakierze metalic to w normie. Za normę fabryczną tez można przyjąć dla metalica do 200um a dla jednowarstwowego do 140um. Przeważnie powinno być jak wspomnieliście dla jednowarstwowego około 100um a metalic 120-170um. Perłowy może mieć ciut więcej.
Ocynk galwaniczny to około 15-20um więc niewiele.
Komentarz
-
-
jeśli auta ma ok 300mikr. to na 100% było 2 razy lakierowane. Dla nowych aut przyjmuje się wartości do max 180. Może był uszkodzony w transporcie i pomalowali drugi razOpel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
Witam,
Ja mam jakiś tam miernik elektroniczny od kolegi. Mówi że dał ze 150zł za niego. Ale mniejsza o to. Auto mam nie bite lakier jest wszędzie na każdy elemencie oprócz maski przedniej 200um. Auto było robione we Vrchlabi czy jakos tak a kolor srebrny metalik.
Dla porównania, obok stała kumpla japonska corolla verso. lakier akryl 80-140um.
Kolejne audi 80 - lakier 90um. Zwykly akryl.
Miernik jest spoko uwazam, bo na mini morisie sklejonym z 3 innych mini morisow, pokazuje niekiedy 2mm, albo i nieskonczonosc.
Pozdrowki.*1B1B*1.8T*4x4
*1B1B*1.9T*DSG
Komentarz
-
Komentarz